Polski Związek Wędkarski - Koło "Okoń"

Czy chciałbyś aby zawody były organizowane również w sobotę?

Statystyki

01.05.2024

Gości online: 24

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 427

Najnowszy użytkownik: WIKS

Shoutbox

30.12.2018 12:30

Zasady wędkowania na Łowisku Specjalnym Koła PZW „Okoń-Wodociągi”

W naszym pięknym mieście mało jest obiektów, czy miejsc do rekreacji i odpoczynku po pracy. Od dawna nurtował nas ten problem, aż trafiliśmy na osoby, które także były żywo zainteresowane tym tematem. Kilka rozmów prezesa naszego koła z władzami Spółki Wodociągi i zrodził się plan zagospodarowania - dla wszystkich mieszkańców miasta - zbiorników wodnych przy hucie. Woda w nich jest głównie użytkowana dla celów przemysłowych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wędkarze i inni mieszkańcy miasta nie mogli z niej korzystać.

Prace adaptacyjne trwają już od roku, ale mamy dalsze pomysły i grono ludzi, pasjonatów z którymi tworzymy teren do wypoczynku dla mieszkańców. W okresie zimowym wycięliśmy większość samosiejek wierzby, aby przygotować brzeg do zamontowania pomostów wędkarskich z prawdziwego zdarzenia. 84 pomosty postawiono w ciągu dwóch tygodni, fachowcy, którzy je widzieli i użytkowali stwierdzili jednoznacznie - rewelacja.

Z dobrowolnych datków od ludzi nas wspierających zakupiliśmy 500 kg leszczy, 600 kg. mieszanki leszcz-płoć, 300 kg jazia oraz 300 kg szczupaków, którymi zarybiliśmy zbiornik. Niestety, ale z naszych obserwacji wynika, że zarybienia się „wyzerowały” – życzymy smacznego tym, którzy się do tego przyczynili.

Są pomosty, będą ryby, zadbamy jeszcze o otoczenie. Aby każdy mógł podjechać blisko miejsca wędkowania, przygotowaliśmy utwardzone parkingi wzdłuż wschodniego brzegu zbiornika. Dwa razy w sezonie kosiliśmy otoczenie zbiornika, a nawet byliśmy zmuszeni wynająć kosiarkę do usunięcia roślinności wodnej, która tego lata potężnie wyrosła.

Od 2019 roku tworzymy na zbiorniku Łowisko Specjalne z którego nie będzie można zabierać ryb. Mamy już zamówione rybki, dla wzbogacenia ichtiofauny wodnej i myślimy, że każdy zaspokoi swego bakcyla nad pięknie zagospodarowaną i zarybioną wodą. Mamy jeszcze wiele pomysłów na rekreacyjne przygotowanie otoczenia i jak zdrowie pozwoli, wprowadzimy je w życie.

Łowisko Specjalne musi się samofinansować, więc opłaty za użytkowanie są niezbędne – nie możemy przeznaczać funduszy koła na finansowanie Łowiska.

Liczymy na Wasze wsparcie, mamy już wiele deklaracji od osób prywatnych, które wspierają nasze działania.

Na 2019 rok wprowadzamy odpłatność w wysokości:

- 10 zł za całoroczną możliwość wędkowania – dla członków Koła PZW „Okoń-Wodociągi”.

- 10 zł za dzień wędkowania dla pozostałych (wpłata na konto Koła przelewem - z datą wędkowania - w dowolnym punkcie opłat)

- 290 zł wpisowe dla członków PZW - wpisowe jest pobierane jednorazowo

- "Członek Uczestnik" zwolniony z opłat, niezależnie od przynależności do koła

Przypominamy, że odpłatność dotyczy zbiornika „B” – zimnego i nie jest obowiązkowa. Każdy członek PZW może łowić bez dodatkowych opłat na zbiorniku „A” – ciepłym.

Licencję na możliwość wędkowania na Łowisku Specjalnym można wykupić w sklepie wędkarskim przy ul. Wierzbowej 26 w godzinach otwarcia sklepu.

Prowadzimy rozmowy w celu wprowadzenia opłat on line.

PZW OKRĘG CZĘSTOCHOWA KOŁO NR. 2 OKOŃ-WODOCIĄGI

UL. WIERZBOWA 26 42-200 CZĘSTOCHOWA

47 1600 1462 1814 4662 3000 0001

SKŁADKA NA OCHRONĘ I ZAGOSPODAROWANIE ŁOWISKA SPECJALNEGO KOŁA PZW OKOŃ-WODOCIĄGI

ZEB

Komentarze: 8

Komentarze użytkowników:

2019-02-26 16:37:26

Łukasz masz rację pkt.7 mówi o "tarlisku". Decyzją Zarządu Kola powstało tarlisko i zostało to wpisane do regulaminu.W ubiegłym roku faktycznie działało i jak słusznie zauważyłeś tablice pojawiały się i znikały. To za sprawą wandali i pewnie "mięsiarzy" którym pasował ten brzeg to wędkowania. Wodociągi Częstochowskie (właściciela wody) zakazały jednak budowania tarliska ( zatapianie krześlisk oraz gałęzi drzew) tłumacząc to tym iż może to uszkodzić drogi sprzęt typu filtry itp. W regulaminie pkt. pozostał bo regulaminy ( licencje, tablice informacyjne) już były gotowe bo nikt się nie spodziewał takiej zmiany. Reasumując na południowym brzeg nie ma tablic informujących o tarlisku jak i samego tarliska. Służby kontrolujące zostały poinformowane o zaistniałej sytuacji i nie będą wyciągać żadnych konsekwencji.

2019-02-24 10:05:41

Witam ! Piszę odnośnie tego że zastanawia mnie jedna rzecz mianowicie, tak jak mamy w galerii strony ,pomosty w tym roku zostały wstawione na grobli i do samego końca grobli. Rzecz w tym że zapis 7 regulaminu mówi ( "Obowiązuje zakaz połowów w południowej części zbiornika, gdzie utworzono tarlisko dla ryb") więc co z łowieniem na właśnie tych ostatnich pomostach, oraz tych podwójnych ? . Pamiętam że w zeszłym roku przez 2 miesiące góra był znak że tam jest tarlisko, ale następnie zniknął wandale czy to zarząd koła zlikwidował domniemane tarlisko? Proszę o wyjaśnienie :D ps (Gdzie będę mógł opłacić kartę, byłem na wierzbowej ale zastałem karteczki "Likwidacja sklepu" a zawsze tam opłacałem. Dzięki za odp na moje pytania. Pozdrawiam !

~ŁUKASZ KLUBA

2019-01-14 19:26:38

Adam "mówisz i masz" :)

2019-01-14 12:11:33

no i właśnie o taką informację mi chodziło ! dziękuję Sławek . zero tolerancji dla …...idiotów ! p.s. oby te "nowe sądy" działały w takich sprawach lepiej niż tylko "mała szkodliwość" .

~adam krupinski

2019-01-13 09:36:47

Celem dopełnienia informacji, pragnę tylko nadmienić iż kary "wędkarskie" tzn dotyczące nieetycznych wędkarzy to jedna sprawa. Kolejna jest to, że za łamanie prawa na łowisku specjalnym jest karane z paragrafów karnych. Oznacza to nic innego jak np. za zabieranie ryby (to nic innego jak kradzież) prywatnego mienia i tak będą karani wszyscy. Łamanie regulaminu to nie tylko zabranie licencji, czy notatka do koła. To z automatu sprawa karna i tak będą traktowani kłusownicy, wandale i wszyscy Ci którzy nie potrafią uszanować czyjejś własności i maja problem z przestrzeganiem regulaminu. Nawiązując do Twojej "dociekliwości" Adasiu wykroczeniami na łowisku specjalnym będzie się zajmowała prokuratura a nie kolo czy sąd koleżeński. Jestem jednak przekonany, że użytkownicy łowiska i terenu wokół są zwykłymi rozumnymi ludźmi i do takich sytuacji nie będzie dochodziło czego wszystkim Nam życzę.