Polski Związek Wędkarski - Koło "Okoń"

Czy chciałbyś aby zawody były organizowane również w sobotę?

Statystyki

18.04.2024

Gości online: 13

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 425

Najnowszy użytkownik: pawelziobro

Shoutbox

30.12.2018 12:30

Zasady wędkowania na Łowisku Specjalnym Koła PZW „Okoń-Wodociągi”

W naszym pięknym mieście mało jest obiektów, czy miejsc do rekreacji i odpoczynku po pracy. Od dawna nurtował nas ten problem, aż trafiliśmy na osoby, które także były żywo zainteresowane tym tematem. Kilka rozmów prezesa naszego koła z władzami Spółki Wodociągi i zrodził się plan zagospodarowania - dla wszystkich mieszkańców miasta - zbiorników wodnych przy hucie. Woda w nich jest głównie użytkowana dla celów przemysłowych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wędkarze i inni mieszkańcy miasta nie mogli z niej korzystać.

Prace adaptacyjne trwają już od roku, ale mamy dalsze pomysły i grono ludzi, pasjonatów z którymi tworzymy teren do wypoczynku dla mieszkańców. W okresie zimowym wycięliśmy większość samosiejek wierzby, aby przygotować brzeg do zamontowania pomostów wędkarskich z prawdziwego zdarzenia. 84 pomosty postawiono w ciągu dwóch tygodni, fachowcy, którzy je widzieli i użytkowali stwierdzili jednoznacznie - rewelacja.

Z dobrowolnych datków od ludzi nas wspierających zakupiliśmy 500 kg leszczy, 600 kg. mieszanki leszcz-płoć, 300 kg jazia oraz 300 kg szczupaków, którymi zarybiliśmy zbiornik. Niestety, ale z naszych obserwacji wynika, że zarybienia się „wyzerowały” – życzymy smacznego tym, którzy się do tego przyczynili.

Są pomosty, będą ryby, zadbamy jeszcze o otoczenie. Aby każdy mógł podjechać blisko miejsca wędkowania, przygotowaliśmy utwardzone parkingi wzdłuż wschodniego brzegu zbiornika. Dwa razy w sezonie kosiliśmy otoczenie zbiornika, a nawet byliśmy zmuszeni wynająć kosiarkę do usunięcia roślinności wodnej, która tego lata potężnie wyrosła.

Od 2019 roku tworzymy na zbiorniku Łowisko Specjalne z którego nie będzie można zabierać ryb. Mamy już zamówione rybki, dla wzbogacenia ichtiofauny wodnej i myślimy, że każdy zaspokoi swego bakcyla nad pięknie zagospodarowaną i zarybioną wodą. Mamy jeszcze wiele pomysłów na rekreacyjne przygotowanie otoczenia i jak zdrowie pozwoli, wprowadzimy je w życie.

Liczymy na Wasze wsparcie, mamy już wiele deklaracji od osób prywatnych, które wspierają nasze działania.

Na 2019 rok wprowadzamy odpłatność w wysokości:

- 290 zł wpisowe dla członków PZW - wpisowe jest pobierane jednorazowo

- "Członek Uczestnik" zwolniony z opłat, niezależnie od przynależności do koła

Licencję na możliwość wędkowania na Łowisku Specjalnym można wykupić w sklepie wędkarskim przy ul. Wierzbowej 26 w godzinach otwarcia sklepu.

Prowadzimy rozmowy w celu wprowadzenia opłat on line.

PZW OKRĘG CZĘSTOCHOWA KOŁO NR. 2 OKOŃ-WODOCIĄGI

UL. WIERZBOWA 26 42-200 CZĘSTOCHOWA

47 1600 1462 1814 4662 3000 0001

SKŁADKA NA OCHRONĘ I ZAGOSPODAROWANIE ŁOWISKA SPECJALNEGO KOŁA PZW OKOŃ-WODOCIĄGI

ZEB

Komentarze: 8

Komentarze użytkowników:

2019-01-04 20:55:58

czytanie regulaminu po raz 547-my i głową w ścianę ! w końcu zrozumiałem hahhhaaaa . dzięki ZEB . ale z karą za przewinienia się nie zgadzam . powinny być bardziej restrykcyjne niż tylko odebranie licencji . bo ten ktoś w dalszym ciągu będzie łamał prawo wędkarskie na innych łowiskach . tutaj za zabieranie ryb grozi grzywna 2000 funtów . dla zrozumienia : to ok. 6ciu tygodniówek (żeby spłacić trzeba nie jeść, nie pić i nie płacić innych zobowiązań). i nie ma tłumaczenia że nie ma z czego spłacić - pomoc państwa jest ogromna ! hahahhhahaa - rozłożą na raty ! trzymam kciuki za to przedsięwzięcie ! p.s. a kartę wędkarską na tym łowisku specjalnym trzeba posiadać tzn trzeba być członkiem pzw ? . wiem że to można wywnioskować z tekstu regulaminu ale zapytać zawsze mogę - bo to jednak komercja . nie muszę być członkiem fanklubu RKS RAKÓW żeby kupić bilet na mecz . ZEB - tylko się nie denerwuj ahahhhaaa. pozdrawiam "OKONIOWCÓW"

~adam krupinski

2019-01-04 10:32:48

Zbiornik "A" - czyli "ciepły" jest wpisany do rejestru połowów i każdy może na nim wędkować (oraz może zabierać ryby), po opłaceniu składek w kole. Zbiornik "B" jest Łowiskiem Specjalnym i na nim obowiązują inne prawa (drukowane wyżej). Zbiornika "B" nie ma w rejestrze połowów na ten rok, wędkować na nim mogą członkowie PZW , którzy wnieśli stosowne - dodatkowe - opłaty. Kto nie chce wędkować na "B", nie opłaca - nie wykupuje licencji. Egzekwowanie kar - mówi o tym pkt. 10 RŁS. Odebranie licencji pozbawia prawa łowienia na Łowisku Specjalnym. Dodam jeszcze, że Łowisko będzie bardzo często kontrolowane, przez SSR i Policję. Pozdrawiam Cię Adasiu !

~ZEB

2019-01-03 19:31:36

Łowisko Specjalne musi się samofinansować, więc opłaty za użytkowanie są niezbędne – nie możemy przeznaczać funduszy koła na finansowanie Łowiska.....Na 2019 rok wprowadzamy odpłatność w wysokości: - 10 zł za całoroczną możliwość wędkowania – dla członków Koła PZW „Okoń-Wodociągi”. - 10 zł za dzień wędkowania dla pozostałych (wpłata na konto Koła przelewem - z datą wędkowania - w dowolnym punkcie opłat)…..Przypominamy, że odpłatność dotyczy zbiornika „B” – zimnego i nie jest obowiązkowa. Każdy członek PZW może łowić bez dodatkowych opłat na zbiorniku „A” – ciepłym......RŁS -zb"B"-pkt 2 i 3 ……...ZEB proszę Ciebie o …...zb "B" jest specjalnie płatny czy nie ? RŁS-zb"B" pkt 10 i 11 - powinne tu być umieszczone paragrafy na podstawie których będą egzekwowany kary za złamanie regulaminu (oczywiście kary prawne) bo inaczej nie wypleni się zasady "mam wyjebane". ZEB wiesz że ja ciężko rozumuję więc o to wszystko się pytam .