Polski Związek Wędkarski - Koło "Okoń"

Czy chciałbyś aby zawody były organizowane również w sobotę?

Statystyki

Shoutbox

23.03.2019 19:03

Pleśniawka na łowisku specjalnym

Witam wszystkich wędkarzy! Podczas dzisiejszej wyprawy na nasze łowisko dostrzegłem ogromne Amury pływające bardzo blisko powierzchni wody, oprócz ładnego widoku zobaczyłem także brzydkie plamy na całym ciele tych ryb (pleśniawka) , nie były to pojedyncze sztuki zaś całe stada które były tak poranione, miałem okazje jednego złowić i rzeczywiście plamy są nie małe można powiedzieć że są całe w ropie. A wy co o tym sądzicie ?

Rybek998

27.01.2019 18:38

Łowisko 2019

Rok 2019 na Łowisku Specjalnym Koła Okoń-Wodociągi rozpoczęliśmy pracami porządkowymi. Jak wszyscy już zapewne wiemy i widzieliśmy „nówki” pomosty na kolejny brzeg zbiornika grzecznie czekają na ułożenie. Dziś z pomocą członków koła Okoń-Wodociągi  oraz kilku zaprzyjaźnionych kół przygotowaliśmy grunt pod pomosty. Tak licznie przybyli pomocnicy błyskawicznie uporali się z trzcinami, tatarakami i krzewami na „grobli”. Z rozpędu wykarczowaliśmy też cały zbiornik dookoła. Brzegi przygotowane, jeszcze tylko ostatnie pomosty i jesteśmy gotowi na rozpoczęcie sezonu. Nic samo się nie dzieje, dziś pod batutą prezesa koła Okoń-Wodociągi  DARIUSZ KAPINOSA ok. 45 zapaleńców wykonało całą masę dobrej roboty.  Od wczesnych godzin porannych słychać było pracujące piły i kosy  spalinowe. Część z nas przyszło ze swoimi narzędziami za co w szczególności  dziękujemy.  Jednym słowem „zdmuchnęliśmy” wszystkie przeszkody  na drodze do wygodnego wędkowania. Koledzy wędkarze  cieszę się , że po raz kolejny pokazaliśmy jak można pracować ramię w ramię bez podziałów na młodych hmmm i bardzo młodych, na tych z koła takiego czy owego. Cel był jeden : przygotować brzegi zbiornika na rozpoczynający się sezon 2019. Mogę z całą pewnością ogłosić : CEL ZOSTAŁ OSIAGNIĘTY  w 100% za co po stokroć dziękuje wszystkim tym którzy rozumieją potrzebę takich prac.

Komentarze: 4

30.12.2018 12:30

Zasady wędkowania na Łowisku Specjalnym Koła PZW „Okoń-Wodociągi”

W naszym pięknym mieście mało jest obiektów, czy miejsc do rekreacji i odpoczynku po pracy. Od dawna nurtował nas ten problem, aż trafiliśmy na osoby, które także były żywo zainteresowane tym tematem. Kilka rozmów prezesa naszego koła z władzami Spółki Wodociągi i zrodził się plan zagospodarowania - dla wszystkich mieszkańców miasta - zbiorników wodnych przy hucie. Woda w nich jest głównie użytkowana dla celów przemysłowych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wędkarze i inni mieszkańcy miasta nie mogli z niej korzystać.

Prace adaptacyjne trwają już od roku, ale mamy dalsze pomysły i grono ludzi, pasjonatów z którymi tworzymy teren do wypoczynku dla mieszkańców. W okresie zimowym wycięliśmy większość samosiejek wierzby, aby przygotować brzeg do zamontowania pomostów wędkarskich z prawdziwego zdarzenia. 84 pomosty postawiono w ciągu dwóch tygodni, fachowcy, którzy je widzieli i użytkowali stwierdzili jednoznacznie - rewelacja.

Z dobrowolnych datków od ludzi nas wspierających zakupiliśmy 500 kg leszczy, 600 kg. mieszanki leszcz-płoć, 300 kg jazia oraz 300 kg szczupaków, którymi zarybiliśmy zbiornik. Niestety, ale z naszych obserwacji wynika, że zarybienia się „wyzerowały” – życzymy smacznego tym, którzy się do tego przyczynili.

Są pomosty, będą ryby, zadbamy jeszcze o otoczenie. Aby każdy mógł podjechać blisko miejsca wędkowania, przygotowaliśmy utwardzone parkingi wzdłuż wschodniego brzegu zbiornika. Dwa razy w sezonie kosiliśmy otoczenie zbiornika, a nawet byliśmy zmuszeni wynająć kosiarkę do usunięcia roślinności wodnej, która tego lata potężnie wyrosła.

Od 2019 roku tworzymy na zbiorniku Łowisko Specjalne z którego nie będzie można zabierać ryb. Mamy już zamówione rybki, dla wzbogacenia ichtiofauny wodnej i myślimy, że każdy zaspokoi swego bakcyla nad pięknie zagospodarowaną i zarybioną wodą. Mamy jeszcze wiele pomysłów na rekreacyjne przygotowanie otoczenia i jak zdrowie pozwoli, wprowadzimy je w życie.

Łowisko Specjalne musi się samofinansować, więc opłaty za użytkowanie są niezbędne – nie możemy przeznaczać funduszy koła na finansowanie Łowiska.

Liczymy na Wasze wsparcie, mamy już wiele deklaracji od osób prywatnych, które wspierają nasze działania.

Na 2019 rok wprowadzamy odpłatność w wysokości:

- 10 zł za całoroczną możliwość wędkowania – dla członków Koła PZW „Okoń-Wodociągi”.

- 10 zł za dzień wędkowania dla pozostałych (wpłata na konto Koła przelewem - z datą wędkowania - w dowolnym punkcie opłat)

- 290 zł wpisowe dla członków PZW - wpisowe jest pobierane jednorazowo

- "Członek Uczestnik" zwolniony z opłat, niezależnie od przynależności do koła

Przypominamy, że odpłatność dotyczy zbiornika „B” – zimnego i nie jest obowiązkowa. Każdy członek PZW może łowić bez dodatkowych opłat na zbiorniku „A” – ciepłym.

Licencję na możliwość wędkowania na Łowisku Specjalnym można wykupić w sklepie wędkarskim przy ul. Wierzbowej 26 w godzinach otwarcia sklepu.

Prowadzimy rozmowy w celu wprowadzenia opłat on line.

PZW OKRĘG CZĘSTOCHOWA KOŁO NR. 2 OKOŃ-WODOCIĄGI

UL. WIERZBOWA 26 42-200 CZĘSTOCHOWA

47 1600 1462 1814 4662 3000 0001

SKŁADKA NA OCHRONĘ I ZAGOSPODAROWANIE ŁOWISKA SPECJALNEGO KOŁA PZW OKOŃ-WODOCIĄGI